för det är bara regn hos mig

Det är Juni, officiellt sommar i Sverige och det är grått och blött. Sitter i fönstret och ser hur regnet sköljer bort syrénblommorna och ser syndafloden ta form i gruset. Strejkar mot väderleken och har inte klivit ur varken pyjamasbyxor eller duntofflor och inte kammat håret.

I lördags gjorde jag mitt hjärta tillfälligt blind och rövade iväg honom till en restaurang för att fira att vi har 42 månader tillsammans, det regelrätta datumet är egentligen idag men helgen är var mer passande än vardagen. Det är fint att finna sin trygghet i någon annan, att växa tillsammans och växa samman. 

Men klämtar klockan och jag måste överge min slöfocksmundering och försöka karva fram en människa av det som finns under lager av förstora kläder. Har inbokad tid på vårdcentralen och sen har jag lyckats norpa åt mig en plats på veckans populäraste träningspass och emellan där ska jag äta gröt med kanel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0