när ljuset faller sig på

Minns knappt vad som hänt sen sist vet bara att det händer mycket hela tiden. Vet att jag fart till Göteborg och fyndat med en del av mina surt förvärvade pengar, spenderat kvalitetstid med Angelica, hoppat på 506 till mitt hjärta, åkt longboard runt kvarteret, välkomnat gräsallergin, köpt årets första svenska jordgubbar, fiskat utan fiskelycka, fått sommarkänslor och blivit av med dem igen. 

Denna veckan arbetar jag för det mesta, avverkade tio timmar i måndags, igår och återigen imorgon. Idag var min lediga dag och solen sken och jag sken ikapp. Mellan varven i solen städade jag både hem och bil och antar att det är en bieffekt av jobbet, att jag måste ha något i görningen. Så nu ska jag kollapsa mellan nytvättade sängkläder och fröjdas över att dagen bjöd på sommarkänslor och att ljuset fortfarande letar sig in i mitt rum även om tiden löper iväg.   

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0