allt är väl på rätt årstid

Såg solen på utsidan, från insidan idag och slank ut på lunchen för att få skymta ljuset och omvärlden. Den lediga dagen igår bjöd dock på sommarväder och vill lovorda gudarna som skänkte mig några soltimmar i mitt annars, ack så instängda liv.

Var strålande väder på morgonen och bestämde mig för att trampa på cykeln istället för att ta bilen. Blir gråtmild av den svenska sommaren och vill brista ut i pittoreska sommarvisor, allt för att visa min kärlek jag hyser till den. Vill äta glass i strut, hålla hand, skratta, bada och bara leva och må. Cyklade hem med kvällsol i ögonen, blomdoft längst diket och kossor i hagen, skulle kunna vara ett idylliskt vykort om man bortsåg från gräsallergin.   




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0