det sista i mars månad

Om man bortser från småting såsom regn och tappade temperaturgrader, bortsprungen katt och dött bilbatteri 2 mil hemifrån så har veckan varit ljuv mot mig. Men katten hittade hem, bilens motor spinner igen och solen fann sin väg tillbaka så antar att jag inte kan gräma mig allt för mycket åt förgången tid. Dessutom så har jag prickat in en intervju denna vecka och har en kvar tillgodo, fick spendera kravfri tid med Angelica och snappade åt mig en plats på det åtråvärda 75 minuters spinning passet, så får väll inse att det ändå bjuds på motvind trots samtida motlut.

Idag har bror och jag har fyndat exotisk frukt till ett så blygsamt pris att det skulle få de giriga tanterna som kontrollkollar kvittona att vilja dö av avund. På köksbänken ligger nu ett berg av frukt som väntar på att klyvas ner ikväll och resultera i en fruktsallad som ser ut att tillhöra himmelriket.

Ikväll får jag även hem mitt hjärta, det ska ageras goda medborgare och anammas Earth Hour här i husets vrår, det ska släckas ner och ljusbeläggas med stearinljus. Funderade över varför hela galejet startar vid 20.30, har alltid haft svårigheter med saker som inte startar vid hel och kom på att det nu är ljust fram till åtta på kvällen. Fick ett varmt rus i kroppen och kom då på hur mycket jag saknat sommartid och hur mycket kärlek jag hyser till den.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0