från larv till fjäril

Finns inte mycket som slår känslan av päls mot naken hud. Brukar jaga ifatt på några av mina pälsbeklädda vänner efter att jag duschat och trycka dem mot hjärtat. Premiärtryckte Lasse i min famn ikväll, kombinationen av bar hud och norsk skoggskatt är magnifik. 

Är i tvist med mitt hår och mina ögonbryn, båda parterna är på utväxt. Dränker håret i oljor och håller plattången på avstånd ihopp om att odla ett friskt svall. Tycker det vilar något magiskt över ett långt, friskt, ljust hår, blir som lyrisk när jag ser det, antagligen för att det är en sällan skådad syn. Det är annat för de mörkhåriga, där har de alla långt hår, det är något som de hålls med och det är både trist och kittlar inte alls i maggropen när man ser det.

Ögonbrynen mina är det dock egentligen inget galet med, att ha dem fritt groende bottnar i att jag inom en snar framtid ska unna mig en ansiktbehandling där brynformning ingår. Tänkte ge dem som jobbar där lite att bita i och man får ut mer glädje av att se konkreta förändringar. Men dassigt hår och lurviga bryn bidrar inte till att man känner sig fager på dagarna, sanna mina ord.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0