snabbvisiten

Packade ner mitt liv i en resväska och styrde kosan mot Göteborg och har vädrat storstadsluft sedan i torsdags och ruckat lite på vardagen. Har skövlat runt inne på IKEA i timtal och upptäckt en åtrå till deras chokladbollar. Åkte staden upp och staden ner en hel dag i jakt på köksattiraljer och slutade upp på en inflyttningsfest. Upplevde den omsusade Pubrundan och gick runt på alkorus bland studenter. Har spenderat en kväll på golvet bland flyttlådor i en fullpackad lägenhet och ätit pizza direkt ur kartongen, som taget ur en collegefilm.

Kom hem och möttes upp av en armé av päls och överröstes av ohämnad kärlek. Ska vältra mig i deras kärlek och andas in mitt rum tills lungorna spricker. Ska besöka biomörkret i den stora staden på torsdag kväll och fritidskortets tidsbegränsningar slår krokben för mig, måste alltså bege mig redan imorgon. Avsaknaden av p-piller var det som nödsakade mig hemmåt, prioriterade en kortvisit för att avvärja framtida bekymmer. Tar även tillfället i akt och uppgraderar min packning med nya ting, vill känna på lite variation i mina valmöjligheter. Nu ska jag dock ta igen förlorad kvalitetstid med både mina pälsdjur och min himmelska säng.    




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0