våffeldagsjämning

Vistades några dagar till i Göteborg och solen sken och jag hade spring i benen. Beslöt mig för att på egen hand gå ut och promenera och ömsom spurta runt i bostadsområden och omkringliggande natur. Eskapaden slutade med ett nödsamtal till pojkvännen och direktiv hemåt, hade lyckats med bedriften att hamna ute i Mölndal.

Kände en viss ro i själen när jag landade hemmavid med mitt hjärta vid min sida. Det fina nuförtiden är att april börjar kommer krypande och våren stadgar sig allt mer. Eftersom solen har varit deltagande hela helgen har dagarna spenderats på balkongen där solen har skänkt mitt vintersargade ansikte fräknar, framåt kvällen har det badats bastu, setts på tv och frodats i en nybäddad säng.

Idag gick ännu en dag tillägnad något ätbart av stapeln och det var våfflans tur att prisas till gudarna och höjas till skyarna. Vi dammade av våffeljärnet och dukade fram diverse dekorering till de pannkaksbesläktade kreationerna och åt tills det stod en upp i halsen. Har förtärt våfflor både till lunch och till middag och känner att jag och våfflorna har gjort vårt tillsammans för i år. Bara tanken på en till frasig våffla ur Ekströms pulverpåse får det att vända i maggropen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0