lunedi montag måndag monday lunes

Måndagen lassar olust åt mitt håll. Om måndagen sätter ribban för resten av veckan kommer denna vecka genomsyras av motvilja. Har påbörjat någon slags gruppaktivitet för att inventera mig själv och kände motvilja gentemot hela konceptet redan innan det startat. Föredrar att framföra mig själv och gillar inte när främlingar kommer med pekpinnar och petar i mina planer.

Lusten att gömma sig under täcket med endast ett syrehål som utkik mot omvärlden är stor. Tror att det alltid  förr eller senare dalar neråt, antingen tack vare en anledning eller helt utan skäl, livet väljer bara att visa sin aviga sida ibland. För emellanåt måste man besöka djupet för att sedan komma tillbaka upp. Brukar tillåta mig själv en viss grad självömkan, att vältra mig själv i min egen grämelse och bara försvinna. Sedan plockar man upp bitarna och sätter samman allt igen och mirakulöst nog klättrar man upp igen ur djupet.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0