den tredje i mars månad

Den efterlängtade sängen anlände i torsdags och vid min sida hade jag Angelica för att montera ihop vidundret. Hon måste ha varit en möbelmonterare i sitt tidigare liv, för flinkare kvinna har jag sällan skådat och det är bara att medge att det var hon som rodde den här båten i hamn. Det vilar en viss trygghet i att ha en vän som man vet finns där oavsett vilken situation man behöver henne i, tror jag ska ta hålla ett extra tag om den kvinnan. Så nu står bjässen där i all sin prakt och tar upp en stor del av rummets golvytan, själv är jag främlingsfientlig och sover längst ut på kanten. Har inte vågat mig över på andra sidan än, ska väl nosa lite på den sidan ikväll hade jag tänkt.

Det regelmässiga spinningpasset igår bjöd på melodifestivals tema, känns betryggande att nu ha en uns om vilka låtar det tasslas om iår. Men det fanns ingen tid för vila igår, var både på möte, utförde ärenden och anordnade i bostaden tills jag klappade ihop i sängen. Men nu ska jag beakta att vårsolen är framme och slå benen under en filt och lösa korsord och känna ro i att ha huset för mig själv denna förmiddag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0