Måndagen

Genomlevde denna helg som var i avsaknad av min hjärtevän och nu dröjer det bara fram tills lördag innan jag får bli omfamnad igen. Bror min fick bli min vapendragare och jag gästade hans soffa, med naturgodis i en skål och en norsk film. Har inte mycket över för svenska filmer, men denna norska filmrulle var den något trolsk över, kanske för att den handlade om just troll.  

3 år och 3 månader gick även av stapeln för mig och min make i helgen, känns som det var igår allt var nytt och främmande och man fick handsvett av att hålla handen. Men ett avstånd som skiljde oss åt gör att detta firas till nästa helg då han bjuds över till min nya säng, mitt nya fort. Har fortfarande inte vant mig vid min nya bädd, den är så bred att jag kan ligga på tvären och så hög att jag får svindel när jag närmar mig kanten. Vaknade innan åtta idag och klättrade ner för sängen, skjutsade ut hundarna genom dörren och hälsades av fågelkvitter och att naturen våras. Det är ypperligt passande eftersom idag är det jag som åter ska slå mig i sällskap med fröken Myrvik och skog och mark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0