bränt barn skyr elden

Efter en hal promenad i naturen igår lyckades jag flambera mitt finger i bastun. Påföljden blev att handen fick vila sig i kallt vatten i tolv timmar, sov med andra ord med handen i en hinkt med vatten. Spräckte därmed hål på den gamla myten om att man kissar på sig om man doppar ett finger i vatten medans man sover. Däremot gjorde den konstanta rädslan att urinera i min nya säng att det blev föga med kvalitetssömn inatt. 

Pryds numera av en stor blåsa på fingret och förlorad känsel i fingertopparna. Tog sällskap med min sargade näve till gymmet på morgonen och hurtade mig igenom ett spinningpass. Förlorade fattningen för en stund när damen framför vräkte av sig sin tröja, började frenetiskt koncentrera mig hur fort benen kan cirkulera innan de går av, tills jag kände mig redo att stirra in i hennes nakna rygg. 

Nu skall det havereras som aldrig förr i min bädd som är utrustad med nytvättade sängkläder. Ska slänga runt duntäcken, fluffiga kuddar och långhåriga katter och sedan somna i fosterställning i villervallet av mjukhet och doften av sköljmedel.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0