klippa sig och skaffa sig ett jobb

Klockan är bara barnet och jag skulle kunna begrava mig i min säng och dess ljuvlighet. Fråntogs min jobboskuld idag och huvudet mitt äro pryglat. Är såpass med i spelet nu att jag kan bemästra en kassa i så stor mån att det inte bildas en kö ut till horisonten. Svär dock innerligt över alla hundraelva varanter av bröd och tusen äppelsorter och deras nummer som ska läras in utantill. Kommer ligga och rabbla PLU-nummer som ett mantra i sömnen och drömma om kvisttomater och ekologiska gurkor.

Har tillagat min matlåda och planerat in hur kvällrutinerna ska förlösas så att jag spar in så mycket tid som möjligt, allt för att kunna se på Big Brother utan att det nalla på min nattsömn, det är finalvecka och det finns inget skam i att vara en BB-slampa. Sen är det åter dags imorgon, ingen vila bara pang på't igen, är ju en lärjunge nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0