på torsdag är det ärtsoppa, på lördag är det fest

Har hunnit uträttat en del, såpass att jag uträttat det som egentligen skulle uträttas imorgon. Trilskas med hundar som med sina leriga trampdynor tassar runt i rummet mitt. Börjar förstå varför far min tycker det är dåraktigt att ha ett vitt rum när man lever i symbios med pälsdjur. Men lite smuts härdar en bara och det är vetenskapligt legitimt att barn som utsätts för lort är friskare. Eftersom jag varit övervägande frisk under mina levnadsår kunde jag med andra ord lika gärna varit uppväxt i rännstenen.

Men skrattar bäst som skrattar sist för nu har jag dragit runt på en kliande hals och tillverkat slembollar i snart två veckor. Trotsar doktorns ordination och beger mig till gymmet för ett spinningpass och vet redan innan att det bara kommer förvärra hälsotillståndet. Hoppas på att dammtussarna och gruset i min säng ska uträtta mirakel och göra mig frisk lite kvickare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0