esam fånge söker cellskap

Det gynnsamma med regnväder är att man kan strunta i att tvätta håret efter att ha slitit som ett djur på gymmet. Håret må se absurt flottigt ut men jag fastställer att det är bara är blött och skyller alltsammans på regnet. Slet åter som ett djur på gymmet idag och luktade så gräsligt när jag kom hem att jag kravlade mig ur de svettdränkta paltorna och googlade hur man får bort odör från träningskläder.

Har sedan tretiden varit ensam i hushållet och försökt hushålla med tiden. Duschade så länge att speglarna immade igen och far hade gått i taket, när katten är borta dansar råttorna på bordet. Skivade upp frukt på en tallrik och valde att kolla på en film, i köket, bara för att det fanns ro till det. Nu börjar dock ensamheten ta ut sin rätt och att vara ensam på kvällen är inte lika trivsamt som att vara det under dagtid. Det har gått såpass lång att jag berättade för Lasse att "Sitt kvar, jag bara ska gå på toaletten" när jag pausade mitt i filmen. Lasse är alltså en katt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0