onsdag mitt i veckan

Har idag lärt mig att jag är kapabel till att tillverka svettänglar. Dör av utmattning bland pilatesbollarna och viftar lite med armarna och voilá, på golvet stoltserar en ängel av svett, med vingar och allt. Använder mig av min kreativa sida även i gymlokalen till omgivningens stora missnöje.

Men jag är nu nyutkommen ur duschen och är som förnyad, är ett vandrande doftmoln av ros, sommaräng och kaprifol. Ska skämmas bort med nattligt sällskap av min hjärtevän såhär mitt i veckan. Igår hade jag nattligt sällskap av fröken Myrvik efter att vi bestämt att det hade blivit alldeles för sent och synnerligen för mörkt ute för att ta cykeln hem. Därför slog hon koj här och därmed har jag prickat in sällskap två nätter på raken. Eftersom jag inte alltför ofta får min hjärtevän här över natten mitt i veckan ska jag ta tillfället i akt och tända ljus i rummet, fluffa kuddar och göra mig fager till tusen.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0