på hemmaplan

Valborg bjöd på bravader och förlustelser. Vistades först utomhus och skämdes bort av att Maj var här på riktigt, trängdes sedan i en lägenhet och anslöt till skaran på köksgolvet innan det begav sig. Vet inte hur många lokaler det fanns inte heller hur mycket folk det var på plats, visste aldrig riktigt vart vi var och antar att vi missade Den Svenska Björnstammet och Movits. Dansade tills fötterna ömmade och gick barfot hem på Göteborgs ljumna gator.

Återhämtade mig i ett soligt Göteborg som bjöd på gräs mellan tårna, grillkväll med ypperligt sällskap och glass i eftermiddagssol. Att skämmas bort med min hjärtanskär några dagar gör att det känns särskilt tomt att inte ha honom vid min sida om kvällskvisten. Men att komma hem har sin fördelar i form av en gigantisk säng och att bli bortskämd med en trädgård som grönskar. Har vädrat sol idag på balkongen och motionerat när kvällssolen fortfarande värmde. Nog för att Göteborg må vara svårslaget när det står i blom, men fortfarande har landsbygden den ohotade första platsen i mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0