på hemmaplan igen

Antar att jag kan medge att jag legat på latsidan här det senaste. Kuskade iväg till Göteborg för miljöombyte och för att spendera pengar på IKEA. Att vandra runt bland de prispressade varorna, i varierande kvalité och platta förpackningar är för mig som att befinna sig i harmoni. Dragandes på en kundvagn sicksackade vi oss fram mellan hyllorna i ett näst intill tomt IKEA, fördelen med att befinna sig där strax innan stängning en måndag.

På dagen plankade vi på spårvagnen som tog oss till Slottskogen där vi beskådade djuren tillsammans med utbytesstudenter och barn. Pingvinerna och älgarna blev dagens höjdpunkt, men i grund och botten gillar jag alla djur i vår natur, lite såsom Dalai Lama. 

Och sen så kom man hem och så har det regnat från en grå himmel. Har plockat ordning på mina jaktbyten ifrån helgen och legat i sängen och kelat med mina pälsdjur. När det började sprätta i benen trotsade jag vädret och promenerade i skogen och nu ska jag in i duschen för att rena pälsen från dagarna som varit.    









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0