lördagen den sista i september

Kommer hem och hittar min kisse i sängen, mor säger att han strukit längst väggarna och otåligt väntat på mig. Vill bara pussa hans huvud  och tvinna hans örontoffsar tills jag somnar, åh min fina Lasseman. Snart har han bott här ett år, ett helt år sen jag tog hem honom från katthemmet och introducerade honom för familjen. Mitt lilla maskrosbarn, hittegods och hjärtegos, han är så fager att man storknar. Nog kattprat, pappa påstår att jag kommer bli en galen gammal kattkvinna när jag grånar, tjugotre katter och inga barn.
 
Ikväll har jag jobbat, lördagskväll som innebär intjänade  ob-pengar. Imorgon jobbar jag också, välkomnar mer pengar och stoppar undan dem på sparkontot. Har öppnat ett konto som är döpt till "Flytta hemifrån" och där smusslar jag undan min intjänade slantar. Häromdagen rensade jag ibland mina ting och en heldel åkte i sopsäcken och det kändes så fint. Intalar mig själv att jag gör detta för jag gillar att vara ute i god tid, förberedd på det oförutsägbara. Sanningen är den att jag är otålig, att det kliar i fingrarna och jag rensar ut nu för att jag inte kan hejda mig själv. Men resten av kvällen ska jag titta på film och klia min missemurr bakom örat tills vi somnar.
 
Pälsburr fast i ett träd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0