statusuppdatering

Med bräckligt hjärta, full av misströstan ville jag bara brista när jag såg mig själv i spegeln. Låg apatisk i sängen tänkte att man kan ge upp, kasta in handuken och drunkna i sig själv. Skrev förtvivlat att denna gången klarar jag det inte, jag går isär och itu, och som vanligt stod hans famn öppen. Klarade alltså inte ens en vecka allena denna gång, har annars blivit veteran på minst 2 veckors separation. Men trodde jag skulle kväva mig själv i sömnen om jag inte skulle få dela säng, så jag packade och åkte.  
 
Så vi ägnade oss åt vardagsbestyr, handlade, fikade, pluggade, strövade, som terapi för hjärtat. Gick och köpte en matta tillsammans, till det framtida boendet och jag blev sentimental och ville kapsla in ögonblicket. Så nu kan det bockas av från inköpslistan och idag skrev jag upp två nya saker som ska inhandlas. För mig är listor  heliga, gör dem för att strukturera upp och ibland skapas listor på listor som ska skrivas. Just nu skriver jag en lista på  plugg-strategin inför Högskoleprovet, ska sätta deadline på varje moment och dela upp resterande dagar rättvist. Har just nu paus i matematikdelen, behövde vädra mig själv och ventilera för att undvika att klösa provet i småbitar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0