tredje september

Att kliva upp halv sex för att skjutsa sin hjärtevän till tåget utgör inte en bra morgon. Att inte ses på fler dagar än det finns fingrar på båda händerna, bådar inte för något bra överhuvudtaget. Fick ha honom en söndagskväll, vi gästade kalas, hostade i kapp och jag klamrade mig fast vid honom om natten. Grävde ner mig i täcket som fortfarande var varmt och kudden som fortfarande doftade honom. Kvävde mig själv i känslor och tänkte att har vi klarat det ett år, klarar vi det lite till, snart är vi där.
 
Ska iväg och jobba, nytt jobb, nya arbetskläder och nya arbetskamrater. Glädjs åt min "Ny på jobbet-skylt" och tycker om den för att den skänsker förståelse till kunderna, känner mig samtidigt utpekad av att bära den. Är sjuk och har lagt träningsförbud för mig själv, ska bli frisk på rekordtid är tanken och inte ligga för döden i veckor som sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0