Februari

Som en samlad trupp bearbetade vi oss igenom IKEA igår, bror hade övningskört upp och alla hade överlevt. Vi överlevde också IKEA på en söndag, vilket är familjedagen med barn, vagnar och trängsel. Vi var så målmedvetna att vi gick ett extra "säkerhetsvarv" efter att vi betalat och packat bilen med kapen från runda ett, däremellan hade vi en obligatorisk fikapaus.  
 
Har packat ännu mer flyttlådor, 12 stycken blev det totalt och adderar man dit tre IKEA-kassar har man hela mitt liv i flyttformat. Fasar lite inför att frakta allt till lägenheten, att bo  i  vindsvåningen högst upp inte ett drömscenario i flyttperspektiv. Är även byggnaden man bor ifrån sekelskiftet och hissen gjord för två personer, är det snarare ett mardrömsscenario. Fredrik har sagt att han ska införskaffa muskelförstärkning och jag begrundar hur vi ska tacka dem för hjälpen om de inte tar livet av varandra under arbetets gång.
 
Imorgon ska jag på jakt efter mer saker till våran bostad, både jag och Fredrik tummade på att vi inte ville ha för mycket från IKEA för då blir det för mycket tonårsrum och opersonligt, därför samlar vi saker från olika hörn, fyndar på blocket och bygger själva när vi inte hittar det vi vill. Tackar mig själv för att jag gick till banken en gång i tiden och öppnade ett konto med namnet "Flytta hemifrån", slantarna kommer väl till pass nu. Ska även iväg och jobba idag, skrämmande att jag nu kan räkna mina kvarvarande arbetspass på en hand och undra på att jag kommer snyfta påvägen hem när jag väl gjort det sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0