jag lever och mår

Man kan tro att jag dog när jag flyttade, men så är inte fallet, det har bara varit fullt upp sen vi flyttade ihop. Mina dagar fylls med att plocka i vårt bo, sorterar upp högar och organiserar skåp och skriva listor på vackra ting som ska göra vårt hem ombonat. Har även hunnit jobba en hel del på mitt nya jobb, förvånades över hur generösa de vart med jobbtimmar de första veckorna. Inser att vi kanske inte behöver leva så torftligt nu när man flyttat som skräckhistorierna har vittnat om, tackar gudarna för det. Kände mig så jäkla liten de första dagarna, allt var så nytt, alla var nya ansikten till nya namn och jag kände mig så vilsen. Men tänkte att jag ger det tid, låter det lossna lite och så kanske det känns bättre, vilket det gjorde, alla är så öppna och så vänliga att det nästan gör mig blyg.
 
I helgen åkte vi hem till föräldrahemmet, det var familj, snö och djur. Lillebror fyllde 18 och fick presenter och gratulationer och fixade även körkortet i måndags, stolt syster myste inombords när hon fick smset. Klappade också mina djur tills de blev kala fläckar på dem och viskade i deras öron hur mycket jag saknar dem. Sen var jag på personalfest även om jag slutat jobba där, kändes som det var evigheter sen jag lämnade stället och gud vad det stack i hjärtegropen att få spendera tid med dem igen. Även om det gjorde lite ont att åka tillbaka till Göteborg efter vistelsen så kändes det samtidigt bra, man har liksom börjat om på nytt, har ett eget liv och det är fint det.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0