när livet vänder om

Har egentligen inte haft någon lust att skriva här, det mesta beror på att jag hållt halva min tillvaro hemlig. Och tillvaron den har förändras och det har fallit på plats. Jag har fått jobb i Göteborg och innan vi åkte till N.Y fick vi en lägenhet, sedan den 19e december har jag alltså hållt tyst om det. Velat skrika ut det till varenda människa jag mött, tapesera hela världen med lappar som berättar att jag och min hjärtevän ska bli sambos. 1,5 år av mil som skilt oss åt, otaliga tågresor och gråtandes i kuddar om kvällen, nu är det över, nu är det vi.
 
Just nu lever jag i flyttlådor, packade ner mitt rum i lådor igår. Den längsta flytten jag gjort är från övervåningen till nedervåningen, blev sentimental av att plocka ner allt, hela min barndom och tonårstid finns i dessa väggar. Gråter inombords när jag ska lämna mina pälsdjur, min bror och mina fantastiska jobbkompisar. Men jag vet att det kommer bli bra, jag har längtat efter det här, vi har ju allt vi behöver och vi har ju faktiskt varandra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0