2013

Återigen ett tag sen, rättare sagt förra året. Var alltså iväg över Atlanten för en vecka, hade det fantastiskt och jag överlevde alltså domedagen. Fick se allt man skulle se, plus lite till, har man sällskap med någon som har New York som sitt andra hem får man ut mer än bara det som står i guideboken. Så kom hem och hoppade direkt tillbaka in i arbetslivet, där julkaoset lagt sig. Sen var det dags för att fira ut det gamla året och då for man vidare till Göteborg, bodde alltså i en resväska framtill ungefär i söndags.
 
Så nu har lugnet lagt sig och jag har landat här hemma, men ack så mycket det är i görning i min skalle. Gör som alltid när allt omkring är kaosliknande, skriver listor och organiserar saker i kronologisk ordning. Har listor på papper, listor på mobilen och listor på listor som borde göras. Annars har jag skämts bort med hjärtesällskap mest hela tiden sen vi åkte till New York, fördelen med en partner som pluggar är loven som infaller. Så imorgon får jag slå mig till ro med min hjärtevän igen och föroppningsvis har oredan i huvudet lagt sig.
 
Stormade vid Frihetsgudinnan
 
Ville köpa en ny kompis i Disneybutiken.
 
Organiserade oss innan julmats-shoppingen
 
Fanns mycket som fascinerade oss och vi var diskreta.
 
Åt världens bästa yoghurtglass med massor av olika topping
 
Pussades framdör Rockafeller Center och den omtalade julgranen.
 
Gick på jubileet av Rockettes Christmas Show,  där de hade levande kameler och får.
 
Spenderade ungefär 12 timmar varje dag på stan.
 
Turistade oss och besökte Ground Zero
 
Hittade en park full med tama ekorrar, ville ta med mig alla ludensvansar hem.
 
Julklappsleken där det som vanligt blev hetsigt i slutet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0